Drömmar

Tumblr_lwdskskrwv1r20pqho1_500_large
Alla har drömmar....mer eller mindre.
Visa håller dem för sig själva, visa säger dem till allt och alla, och visa, väljer ut ett par drömmar de berättar, medan de håller resten för sig själva.
När jag var yngre, ville jag inte drömma, hatade mig själv för jag drömmde. För mig då var drömmar något helt overkligt, något som aldrig skulle hända, och drömmer man, är man inte jordnär.
Det är fortfarande sant, de flesta drömmar är bara det, drömmar.
Chansen att dem händer är inte stor.
Men det hemskaste med drömmar är att när de inte blir sanna, gör det ont som fan.
Men för att överleva, för att klara av vardagen, måste man drömma. Man måste få drömma sig bort då och då.
Det som är så bra med drömmar, är att de ger en hopp. Man vågar hoppas, tro.
Det som tog mig år att lära mig var att man kan fortfarande vara jordnär men ändå ha drömmar.
Drömmar måste inte vara något WOW, utan kan va ngt helt enkelt, som alla mer eller mindre drömmer om.
  • gå ut skolan med bra betyg
  • få en utbildning
  • få ett bra betalt jobb
  • bilda en familj
  • ha ett bra liv.
andra kan drömma om att studera utomlands, m.m. Dessa drömmar ÄR möjliga att uppfylla.
Sedan finns det drömmar som är bara det, drömmar.
Men ingen av drömmarna är fel.
Är det något jag lärt mig så är det att man kan ta ifrån någon nästan allt, men aldrig dess drömmar.
Tumblr_lwz16pzcqk1r85eebo1_500_large

Kommentarer
IDA - Stockholms största skönhetsblogg!

Kikar in och önskar dig underbara dagar av det som är kvar av 2011 :).



/ IDA - Stockholms största skönhetsblogg

http://FLAVOURED.se

2011-12-29 20:46:12
URL: http://FLAVOURED.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0