Money money money is so damn funny, but life's not about money

Okay....det e SJUUUUUUUKT mycket tjat om pengar nu.......från alla typ....
Så idag fick jag typ nog, o vill fan påminna typ....alla...även mig själv, att livet inte ÄR OM PENGAR!!!!!!!!
Nu ska jag leka 'filosof' elr ngt o tänkta ur ungdomsperspektiv
pengar = status = vänner = fun life
pengar = aktivieter = snygg kropp = bra hälsa = ha killar/tjejer efter en = fun life
pengar = klädder = smink = fun life
pengar = äta ute = fika = kompisar = fun life
pengar = fun life
så vi konstaterar att pengar = fun life!
MEN.
pengar = spara = not fun
pengar = onödigt tänkande av matte = not fun
pengar = oroligheter = not fun
pengar = status = not fun
pengar = sammhällsklyforna blir större = not fun
pengar = arbete = mindre tid åt fun = not fun
så vi kan också konstantera att pengar = no fun!
money is alot, but not everything
money gives u a push, but it aint gonna be there forever.

Pengar är en av de störta problemen vi har i världen. Allt leder nästan till pengar fan! ALLT!
Och jag börar bli trött på de!
Klart pengar e kul, men fan heller om de e allt!
man kan göra massor sakor som man inte måste spendera onödiga pengar på, eller extra kostander!
Man måste bara tänka smart!
Istället för att se film på bio, se en annan hemma med en kompis eller familjen
istället för att slösa pengar på eget godis, vänta tills lördag då ngn av föräldrarna köper hem de
okay..de e ett sätt att spara lite pengar.
Men sen e det oxå detta med klasseran.
Low = fatig. (o då menar jag inte svält o de, utan att man måste skära ner på jättemkt m.m.)
Middle = du klarar dig vääääl.....
Hig = rika/status

Såklart beroende på vilken status man har (ens föräldrar...) så spenderar man olika mycket i månaden....
det varierar såkalrt, men på ett ungefär....
Det vi glömmer eller verkar tro, är att pengar är allt.
FAN HELLER!
Hur jävla bra var inte livet när man var fem sex år o inte bryde sig ett skit om pengarna o kom pengarna i välden kom man på ett sätt att gå runt om.
Nu e det ända vi ungdomar tänker på = pengar.
FAN E DE MED OSS!
klart, man måste tänka på pengar, de E BRA att ha en välplanerad ekonomi m.m. men visa beter sig som om det är hela världen. Fan gör ni när den dagen ni kommer stå på egna ben o inte kommer ha så lika mycket pengar innan ni får jobb, o kanske inte ens då för ni kanske inte får tillräckligt mig betalt för att de ska va "high".
men tänk på att de i tredje världen skulle bli jätteglada för en femma, medan vi oftast tänker, fan fem spän, fan ska jag med de till?! De i tredje världen lever utan mkt pengar. De har de värre, men de lever. Vi levde på medeltiden, stenåldern, ja o vi hade inte pengar då.
Wow...detta blev längre än planerat.......
aja skrev av mig min frustration XD
Men seriöst, försök ha i åtanken nästa gång ngt med pengar kommer upp, moneys is not everything, it won't bring u happines. Not all of it.
Tumblr_lvvjs5lylv1qfkm1qo1_1280_large

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0