way to closed up

Något som oroar mig är att fler o fler människor, blir mer o mer instängda av sina egna känslor. Det största problemet är att man inte vågar snacka om de.
Idag var inte som för hundra år sedan.
Då var man artig men sa vad man tyckte
Idag är det annorlunda, man e artig, men man säger inte vad man tycker.
Man delar inte med sig av sina personliga problem.
Det är därför fler människor nu, speciellt i denna generationen mår pshykiskt dåligt.
Alla har ånges och alla är rädda.
Men vad finns det att vara rädd för?  Att man ska bli mobbad, utanför, förlora sina kompisar?
KOmpisar är bara det, kompisar, man sanckar med dem, man har kul med dem, men man delar inte med sig av sig själv till dem.
Men alla har ngn slagt nära vän, en eller flera, mer eller mindre.
Jag har två vänner som står mig närmst, det vet de flesta av er redan.
Men nu har jag två nya som jag vet att jag snart kommer kunna lita på med sånt privat.
Att bygga banden till något sånt är svårt. Det kan ta upp till år. Det är olika, och det beror också på bege perosnerna. Hur dem är  m.m.
För mig och Simone har det t.ex. tagit nätan fem år att komma ända hit var vi är. Vi ser oss själva inte som 'bästisar' längre, utan ngt mer än det. Vi är varandras halvor. Vi funkar inte en och en, men tillsammans klår vi allt och alla.
När vår vänskap började, sa folk att det inte skulle hålla mer i kanske några månader, ett år max.
Det har gått fem år, och fler kommer det komma.
Men att komma till var vi är, att kunna sncka med varandra om allt, att lita på varandra så mkt, det tar tid, och hårt arbete.
jag och Simone har gått igenom så mycket tillsammans att man inte kan nämna alla.
Den andra av mina närmaste vänner är Julia. Det kanske ni fattat vid detta laget ni som följer bloggen.
Jag och hon träffades på en tjej sida gosupermodel för typ nästan två år sedan, kanske tidigare, det var i sommaren till sjuan tror jag. Vet inte hur det egentligen blev till, vi bara började snacka, det ena lede till det andra, vi gav varandras msn, började snacka där med och sakta har detta band oxå byggts upp.
Men det TAR tid.  jag litar på henne med i princip allt. Inte lika mkt som simone ,men det säger sig själv....
Som jag sa har jag två till som jag håller på att bugga upp band med. Sånna här sårters band, inte bara kompis band.
Johanna hittade en sida som sa saker som stämde in exakt på dig. Det ända du behövde göra va att säga när du va född. Nästan ALLT stämde på mig. En av sakerna som stod var detta:
" Du har inte så många vänner, men de vänner du har behåller du resten av livet"
Det hoppas jag är sant.
Men varför just detta inlägg?
Jo för något jag märt med mina vänner, inte närmsta, utan de flesta, är att de håller ALLT inom sig nästan.
De har svårt att snacka om känslor och om saker.
Jag kan inte göra mycket, sant, men ibland räcker det bara med någon som:
  • lyssnar
  • bryr sig
  • ger tips/råd
de tre punkterna kan ibland räcka.
Så hur känns det tror ni att se mina vänner håla allt inom sig, och även se att det inte gör dem gott (de gör INGEN gott)
jag är asrädd för att det ska gå för långt.
Tro mig, det känns inte bra att va oskådare till något som händer mitt framför ögonen på en och som man itne kan hjälpa eftersom man inte kan snacka om det.
it's killing me inside, to watch your struggel
Så allihop, försök sluta håla allt inom er, snälla'? Det hjälper varken er eller era vänner.
Människan är egoistiskt egentlgien, va ego och säg det ni känner.
Ni kanske tycker att ni tynger ner den ni berättar för, men jag kan lungt säga att det gör ondare att INTE veta, än att veta.

Kommentarer
Anonym

Missa inte mina tävlingar där just nu bland annat kan vinna brush-kit från MAC, unik spabehandling, goodiebag från E.l.f. Cosmetics, ögonfransserum, smycken och en hel del andra skojigheter :).



NEWS: En efterlängtad ONEPIECE tävling är i full gång i min blogg. Det blir TVÅ stycken vinnare som får hem en valfri ONEPIECE. Var med du med!



(Alla mina tävlingar finner du i min kategori som heter "Tävlingar" under fliken Om mig/för er som finns under headern - eller ÄNNU lättare, du hittar alla mina populära tävlingar i en utav mina menyer. Klicka på de små bilderna för att komma till tävlingarna du är intresserad av!) / http://FLAVOURED.se

2011-10-12 10:50:04

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0