Barnmisshandel

Livets möjligheter  är skriven av den berömda förtfattaren Dave Pelzer
Detta är den fjärde boken i hans självbiografi böcker.
den handlar om hur han efter de tre böckerna försöker växa upp, förösker glömma, försöker fatta att bara för att han är fosterbarn, så är han lika mycket värd.
Att det inte är hans fel att hans mamma misshandade honom.
Ni känner nog mer igen boken Pojken som kallades Det.
Alla har hört tallas om den. Det är han. Detta är som sagt den fjärde boken om sig själv.
jag har läst alla de tidigare böcker innan, mer än en gång. Jag har gråtit som fan vid första boken, blivit så jälva fuckin arg och ilsken.
JAg har varit emot barnmisshandel sedan jag varit liten, men efter jag läst Pojken som kallades Det har jag verkligen fattat innebörden av ordet barnmisshandel. Vet inte hur många böcker jag har läst om just det ämnet. Folk har tyckt att jag e hemsk som kan läsa sådana böcker, men om ingen läser, och föröstår hur illa det är, hur fan ska då det ta slut?!
Att dela med sig av något så svårt som sin uppväxt bland toryr, det är modigt.
Att dela med sig av sitt glatta liv som kändisar, det är intressant att läsa som du gillar just den kändisen, o det hjälper sig att förstå den människan bättre, men inget mer. det hjälper dig inte fatta hur viktigt något är, hur hemskt något är.
jag ska inte döma för jag har båda självbiografi böckerna av mina två idoler. Och jag älskar dem. jag har ju lärt mig massor om dem och förstår deras tankesett mer nu än innan, men that's it.
Det är så många där ute som tror sig vete hur otäckt och allvlarigt barnmisshandel är, fast de inte har läst en ända själbiografi om just det ämnet.
hur fan kan de då veta?!!! Så som min lärare sa till mig: många människor går runt o lever i sin egen bubbla där allting är perfekt.
Mitt fotoprojekt handlar om just Barnmisshandel. Jag är verkligen emot det, o vill verkligen få fram det.
Jag har jävligt stort respekt för Dave Pelzer och alla andra som delat med sig av sin hemska uppväxt.
Speciellt dem som lyckas i livet.
Dave Pelzer är lärare, är gift, har ett barn som just nu är i tonåren. Varje år i två månader åker han runt i USA och föreläser om just barnmisshandel.
Killen har helt enkelt lyckas.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0