Breaking Dawn!

Igår var det premiär för BD part 1!!!!
SÅklart kunde jag inte se den då-.-
Men på LÖRDAG, då ni! DÅÅÅÅ kommer jag o girlzen se den tillsammans!
TAGGA TAGGA TAAAAAGGA!!!
Julia har redan set den två gånger, ja TVÅÅÅÅÅÅÅ gånger, och på hennes blogg, fast den spoilers och allting! :)
Så utan att fråga henne
(sry J) så tänker jag ta de XD
Från J-s blogg!!


*SPOILERS!*
Prologen denna gången var otroligt kort, men underbar."Childhood is not from birth to a certain age and at a certain age the child is grown, and puts away childish things. Childhood is the kingdom where nobody dies.

Filmen började med att alla fick bröllopsinbjudningarna (som i teaser trailern) och det följdes snabbt upp av Bella som stapplade fram i högaklackar. Man fick en snabb blick över hur Alice fixade bröllopet och sedan var allt igång. Jag kan omöjligt återge filmen i ord, den är helt för bra för det.

Bröllopet var så otroligt vackert. Bellas klänning var perfekt, dekorationerna stämmde så bra in på min bild av hur det skulle vara och talen var både roliga och fina och mötet mellan Bella och Jake var såååå rätt. Gud vad fint det var!

Isle Esme.... Gud jag förstår inte hur de lyckades! Huset, ön, miljön... allt, det var perfekt! Verkligen helt perfekt. Scenerna var underbart bra filmade och Kaurens del var sjukt bra gjord. Det blev ännu bättre av Robs så gott som perfekta portugigiska. Loved it!

Detta följdes av en del ur Jakes perspektiv. Man fick se hur varglänken fungerade och även fast rösterna lät sjukt udda så var det grymt bra gjorda.

Och så slutet. Bella som förvandlas till en vampyr. Gud vad udda det var. Hon låg där och såg helt hemsk ut och så började giftet verka och hennes kropp fick rätt form igen, hennes hy blev blek och håret fick liv =). Det var äldigt snabb spolat såklart och ser nog extremt kasst ut om man inte läst boken.... Men det måste vara svårt att lyckas med något sådant.

Filmen slutar med att Bellas hjärta slutar slå, de zoomar in på hennes ögon och hon slår upp dem. Knall röda ögon möter kameran och så är det slut.
Sjuuuuuukt underbart!

Yep.
Näe jag läste de så ja....tro mig, jag ville se den!!
Mindy och jag gick till SF igår för at thämta ut biljeterna, som vi reserverat, och då såg vi röda mattan, allt! Popcornomslaget ar twilight, så hade jag sett den då, hade jag fan behållt popcornbehållaren! :):):):)
Synd så hade jag inte pengar, så kunde inte köpa DE iaf! :(
Men blev sjuuukt tagad att e filmen när man såg allt de där (bil kmr senare i detta inlägg,) och så viste man att man inte kunde se den då. Båda jag o Mindy hade värsta ångesten när vi gick därifrån.
taaaaaaaagga!!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0