Akon - a music genius

Var med Simone idag efter väla, och vi började helt plötlsigt lyssna på Akon. Kommer ihåg hur mycket jag älskade honom och det gav mig många 'flashbacks' till underbara minnen.
denna lyssnade vi asmycket på i fyran/femman innan idrotten. PG satte alltid på den och de slutade med att alla var helt uppvärmda inför idrotten pga hur mycket vi 'dansat' runt.


denna låten kan alla på något sätt relatera till. Älskar denna för budskapet. 


Gillar denna eftersom den visar att man inte ska bryr sig om vad
andra vill/säger sålänge man själv är glad och nöjd. 


det är inte okay att låta andra ta skulden för något du gjort.
hellre vara sen, men föröska ändra på det, än att aldrig bry sig. 


alla är lika mycket värda, och alla har samma rättigheter
no mather kön/färg/religion.
Alla förtjänar sin frihet.

När jag tänker så ser jag hur meningsfulla hans låtar är och hur mycket hans musik ändå lärt mig, och inspirerat mig. Akon kommer alltid att vara en av dem som påverkat min syn på världen och han kommer alltid vara den första rapparen jag hört talas om och lyssnat på något. (gick i fyran, don't judge! )

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0