the one that got away

Seriöst, när jag lyssnar på den låten, börjar jag verkligen tänka att jag egentlgien är rädd att göra misstag, men egentligen ska man inte vara det.
det som alla säger: "U only live once" "your only young once" "don't regrett something that once mad you smile" "don't regrett someting that once mad you happy"
Men ändå är vi rädda för att screw things up. Men vi är inte felfria, men vi döljer det så mycket om vi bara kan.
Failat ändå, eftersom man får göra misstag, för det är då man lär sig. 

mamma: sätt inte handen på plattan när den är varm för då gör det ont
6 åriga jag: sätter handen på plattan o får jätteont. Inte gjort om den

mamma: hoppa inte i sängen, för du kan ramla ner
4 åriga jag: gör det ändå, ramlar, gör inte det på ett tag, o samma sak igen. (slutade dock när jag va sex XD )
nej men som ni ser, man lär sig av sina misstag, och man måste göra vissa misstag, för att förstå själva misstaget.
Men oftast ångrar man sig enormt. Som kanske om en kille, ett svårt beslut, m.m. men de e sant, ångra fan inte något som fått dig att le. 

men något som jag med är rädd för, är att göra misstaget att släppa taget om något jag älskar.
I videon nedan släpper tjejen taget om killen, o ångrar det resten av livet. och jag vill inte göra ett sånt misstag.
För tänk, ibland kan man inte fixa de, eftersom något kommer emellan. Som här, killen dör.
Och man ångrar sig för att man gjorde det misstaget, o önskar att man kan göra the done undone. :/



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0