lite knäppa tankar maybe?

Just nu är jag världens ledsnaste person eftersom jag blivit van vid att lägga mig tre fyra på naten och vakna runt ett två på eftermiddagen. Jag har blivit van vid att göra exakt vad fan jag vill. Van vid att inte behöva göra något. Van vid att jag går ut ur huset om jag vill o när jag vill, inte för att jag måste :/.  Dvs, jag vill inte börja skolan på måndag =(

Men något annat som jag kom att tänka på:

Efter gymnasiet, om man gått högskoleförberedande så har man högskolan att checka av, men när man är klar med den? Då är man verkligen vuxen, och redo för allt som livet kan åstakomma. Men tänk så knäppt ändå!
Man är klar med skolan, ALL skola, och där står man, och vet att man aldrig mer kommer gå i skolan. Man är helt klar med den. Så knäppt det måste kännas att veta att this is it jag kommer aldrig sätta mig i skolbänken igen.
Fan vad skrämande ändå. Jag menar, sedan vi var små är det just det vi gjort ju! Suttit i skolbänken i över tio år och helt plötsligt ska den tryggheten (knäppt jag vet, men det är ändå sant. Skolan är något vi vet, inte riktiga jobblivet) tas ifrån en.

Så detta fick mig att fundera. Samtidigt som jag så gärna vill få allt som har med skolan att göra gjord, finns det en liten del av mig som inte vill det. det är kanske därför folk blir lärare? Hm...de får återvända till det 'ända' de vet...

okay crazy inlägg indeed.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0